Beuty tips

Tänkte göra en rivstart nu i den nya bloggen eftersom de blev problem med de två andra, Men jag ger inte upp.

De har varit en Efterfrågan om  så kallade " beuty tips" så varför inte skriva lite lätt, rolig ocg framför allt bra fakta, dock är detta nog mer riktat till tjejer.

Till en början säger jag bara drickvatten flickor!! 
Vatten ger fin hy, bra naglar och fint hår :)

Kan man få vitaretänder utan tandblekning??
Om man skär en citron i två delar och gnider citronen mot tänderna ska detta ge en blekande effekt men eftersom jag inte testat så är jag inte säker och resultatet kan vara helt olika från person till person. Men kan ni inte testa och skriva till mig om resultatet?.

Har du några bra recept på ansiktsmasker man kan göra själv hemma ?

Det finns massor av olika roliga recept men här är ett :
Blanda youghurt, lite honung och olivolja. Man kan även pressa i lite citron.
Rör till en jämn smet eller så jämn den kan bli sen är det bara till att applicera och låta stelna i ca 20 min
tvätta sedan av med ljummet vatten.

Kan man träna med smink?
Kan kan man ju alltid, men det är inte något jag rekommenderar.
Om du har smink när du tränar täper det igen porerna och huden får svårt att andas,
detta leder till hudproblem och finnar.

Är Lypsyl beroende framkallande?
Bra fråga, Jag säger så här.
Lypsyl och Vaselin innerhåller något som kallas Mineralolja och visst låter det bra. Men det lilla knepiga med detta är att Mineraloljan består nästan bara av dött växtmaterial  och det är det döda växtmaterialet som gör att du blir "beroende"
När du annvänder Lypsyl så blir dina läppa mjuka och lena för en stund men sen så slutar det fungera och då vill du ha mer och mer. Så bedöm själva, vill vi ha dött växtmaterial på våra läppar??




Lite tips:
När man har badat bastu ska man tvätta ansiktet med en mild ansiktsvänlig tvål och skölj sedan bort det med kallt vatten. Värmen från bastun öppnar porerna sen så tvättar du rent porerna med tvål och sköljer ur tvålen och stänger igen porerna med kallt vatten efteråt.

Jorgubbar kan man gnida mot tänderna för att få en blekande effekt men du kan även gnida dom mot naglarna eftersom jordgubbar innehåller mycket vitaminer som är viktiga och bra för naglarna.

För slitethår kan man göra en hårinpackning
blanda 1 dl olivolja ch en ägg gula och applicera i fuktigt hår, ha något som skyddar håret som en plastpåse eller plastfolie runt håret.

Glöm nu inte vatten :)

Kommentarer
Postat av: ditte

typ en fråga...

Vem/vilka kom med frågorna? O.o för du har väl inte skrivit om att man ska ställa frågor tidigare?

2009-01-05 @ 16:27:55
Postat av: ditte

typ en fråga...

Vem/vilka kom med frågorna? O.o för du har väl inte skrivit om att man ska ställa frågor tidigare?

2009-01-05 @ 16:28:50
Postat av: Emelie * duvetvem*

Frågorna är random från folk på msn, bdb, kamrat och andra hemsidor jag är medlem på.

och kom hemskt gärna med frågor om allt möjligt även om vi båda två vet att jag kommer fråga dig om en del datorfrågor xD

2009-01-05 @ 17:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0